Volkswagen beholder spiselige priser og bredt utvalg drivlinjer, når kompakte T-Roc oppdateres.

Av David K Andersen

Bildene, viste vi dere i november i fjor – siden det har faceliftede T-Roc fått norske priser. De første er rett rundt hjørnet.

Bilen har ikke overraskende blitt en suksess, både i Norge og Europa. Ikke så rart – det er på mange måter en Golf i SUV-format, designen er uvanlig vellykket, og ikke minst sørger glimrende kjøreegenskaper for mye glede bak rattet.

Faceliften går ved siden av oppdatert styling utvendig, blant annet på høyere kvalitetsfølelse i interiøret, ny teknologi som IQ.Light LED Matrix lys, oppdaterte førerassistentsystemer og generelt mer moderne fremtoning.

Denne modellen er ikke elektrifisert, men Volkswagen mener det fortsatt er plass i det norske markedet: -Kompakte SUVer med egenskaper som T-Roc innehar, er det etterspørsel etter fra privatkunder, så vel som firmabilkunder. Den nye utgaven har dessuten kvaliteter som gjør den til en av kompaktklassens beste SUVer på mange områder, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen Norge i Harald A. Møller AS.

Når det kommer til priser, vil det meste, med unntak av to-farget lakk, Ergo-Active seter, skinn, og oppgraderte felger, være tilgjengelige i pakker tilpasset det norske markedet.

Bilen kommer i fire utgaver med slike priser:

  • 150 TSI DSG Life & Style – fra kr 395.000
  • 190 TSI 4MOTION DSG Style & R-Line – fra kr 499.900
  • 150 TDI 4MOTION DSG Style & R-Line – fra kr 478.300
  • 300 TSI 4MOTION DSG R- fra kr 605.800

Som med Golf, som vi nettopp testet i 190 TSI-utgave, klarer Volkswagen å holde prisene på interessant nivå, til tross for mangel på elektrifisering.

Det gjelder ikke minst R-modellen med 300 hestekrefter. Den klarer 0-100 km/t på 4,9 sekunder, og er merkets rimeligste R-modell.

Bilen kan leveres med utstyr som Top-Sportsseter i Nappa Carbon skinn, Akrapovic sportseksos i titan, Black Style pakke og 19’’ Estoril eller Pretoria lettmetallfelger med 235/40 dekk.

Og selv om det går unna og er morsomt å ratte, er ikke R mindre praktisk av den grunn. Tilhengervekten er på hele 1 700 kg, og bagasjen tar 445 liter.

 

 

Forrige artikkelPrøvekjøring: Citroën C5 X
Neste artikkelNy elbil fra Honda: e:Ny1