Hjem Nyheter Volkswagen T-Roc facelift

Volkswagen T-Roc facelift

Volkswagens sportslige kompakt-SUV oppdateres med nytt utseende, bedre interiør og mer moderne utstyr.

Av David K Andersen

T-Roc er en av favorittene våre i Volkswagens modellrekke, den er stilig å se på, kommer med bredt drivlinjeprogram og aller viktigst: Det er en av de mest dynamiske og velkjørende crossoverne på markedet.

Når den nå får midtlivsoppdatering, tar Volkswagen blant annet tak i en av få svakheter – her er nemlig et nydesignet dashbord på plass. Det er avsluttet i myke materialer, sånn at forgjengerens hardplast-topp blir historie.

Også mer soft-touch og kunstskinn tar plass i dørsidene, så her regner vi med kvalitetsfølelsen rykker et solid hakk opp.

Digital instrumentering blir standard på alle modeller, og leveres med opp til 10,25-tommers skjerm.

Infotainmentskjermen på sin side, er ikke lenger helt integrert i dashbordet, men sitter istedet litt utenpå, og fremstår mer som et nettbrett. Den måler 8 eller 9,2 tommer avhengig av utstyrsnivå.

Du får trådløs tilkobling av Apple Carplay og Android Auto, og så er systemet på nett, sånn at en rekke online-baserte funksjoner og tjenester er tilgjengelig.

Fem nye farger å velge på utvendig, og nye felgdesign, er på plass. Den får også nye lykter foran og bak, blant annet med sekvensielle blinklys. Den nye grillen har dessuten LED-stripe tvers over.

Viktigere, er det at du nå kan få T-Roc med IQ.Light, eller automatiske LED Matrix hovedlys. Det er selvfølgelig viktige nyheter i Norge.

De aktive sikkerhetssystemene er oppdatert og på linje med hva Volkswagen leverer i nyere modeller.

Cabriolet-utgaven kommer ikke til å selges i Norge, og T-Roc blir fortsatt ikke å få som ladbar hybrid. Men det brede drivlinje-utvalget beholdes. Du kan velge 1,5 TSI 150-hester med forhjulsdrift eller 2-liter 190-hesters bensin med firehjulsdrift. Kjører du mye får du diesel med 150 hestekrefter og firehjulsdrift, og liker du ekstra godt å kjøre bil, fortsetter R-utgaven med 300 hester.

Alle versjonene som selges i Norge kommer med DSG dobbeltclutch automat som standard.

Priser og ordrebøker åpner i januar, mens de første bilene kommer til Norge våren 2022.

HER KAN DU LESE TEST AV DAGENS T-ROC! 

Galleri: