Henrik Fisker kan bil, og med BMW Z8, Aston Martin DB9 og Fisker Karma er det tydelig at han også vet hva som er vakkert. Derfor har vi forventninger til neste kapittel hos bildesigneren.
Det kommer en ny Fisker, men vi har ikke helt fått med oss når. Først ble vi lovet luksussedanen EMotion med lang rekkevidde og masse effekt. Den kan du lese om her.
EMotion kommer til å bli forsinket, selvfølgelig er det fristende å si. Det viser seg stadig vekk at elektriske biler har lengre vei fra planlegging til kunde. Nå er det ikke dette som gjør at EMotion blir forsinket, men Fisker ønsker heller å ta opp konkurransen med Tesla. Neste modell ut fra Fisker går i strupen på nylig viste Tesla Model Y. Fisker sin konkurrent vil bli litt billigere, og her er «litt»det samme som nesten lik pris.
Vi får vite veldig lite om den nye bilen, men den får en batteripakke på over 80 kWt, rekkevidde på 500 km og muligheter for firehjulsdrift.
Interiøret skal være romslig, instrumenteringen moderne med et unikt og intuitivt grensesnitt. Materialene skal være av høy kvalitet.
Fisker kommer til å selge bilene direkte til kunder uten forhandlernett, slik også Tesla gjør det. Produksjonen starter så fort Fisker har bestemt seg for hvilken fabrikk som får oppdraget. Man ønsker å levere biler i siste halvår av 2021, og denne er den første av i alt tre folkebiler fra Fisker.
Den nevnte EMotion må vente til folkebilene er godt i gang med å tjene inn penger for selskapet, det vil si i en fjern framtid.