Hjem Nyheter Her er nye Mercedes GLC Coupè

Her er nye Mercedes GLC Coupè

For de som ønsker å skille seg ut, men likevel vil ha en praktisk bil som tar seg fram på de fleste steder. Ja, slik kan man beskrive den nye GLC Coupè

Det er bare noen uker siden nye GLC ble avduket i Genève, og da er det på sin plass at Coupè-utgaven følger etter. Likevel er det overraskende at det blir så kort tid mellom de to utgavene, men forklaringen ligger i at Mercedes ønsker å vise Coupèen på bilutstillingen i New York i april.

Her kan du lese om nye Mercedes GLC

– Sammen med SUV-varianten har GLC Coupé vært en av modellene som har truffet best i det norske markedet. Kombinasjonen av fremkommelighet og sportslig design har hatt en bred appell og med et nytt motorprogram på plass, er jeg overbevist om at trenden opprettholdes, sier Kjetil Myhre, direktør i Mercedes-Benz personbil hos Bertel O. Steen.

GLC Coupè har et sportsligere design enn GLC, med tøffere grill og coupè-fasong. Forandringene fra foregående modell er små, men likevel tydelige. Blant annet er lysdesignet blitt annerledes både foran og bak. Fram er LED High performance standard. De velkjente Multibeam-lysene med 84 individuelt justerbare dioder er tilgjengelig som tilvalg. Små justeringer på støtfangere og nye felger, bidrar til at den ser mer moderne ut.

Under panseret har det skjedd mer og her er moderne motorer puttet inn. Du får den samme motoriseringen i Coupèen som det man får i vanlig GLC, og det vil si to bensin- og tre dieselalternativer. De nye dieselmotorene har rekord lave utslipp, og 220d ble målt til 0 NOK-utslipp av tyske ADAC.

Inne i bilen legger man først merke til MBUX heldigitalt instrumentpanel. Bilens funksjoner kan betjenes ved berøring, håndbevegelser eller med stemmekommandoen «Hey, Mercedes».

Av teknikk og førersystemer er alt på plass, og GLC er nå like godt utstyrt som luksussedanen S-Klasse.

Alle modellene får firehjulsdrift som standard, og selvfølgelig også automatkasse.

Tekniske data

. 200 300 200 d 220 d 300 d
Ytelse forbrenningsmotor (kW/hk) 145/197 190/258 120/163 143/194 180/245
Ytelse elektrisk motor (kW) 10 10
Dreiemoment forbrenningsmotor (Nm) 320 370 360 400 500
Dreiemoment elektrisk motor (Nm) 150 150
Blandet forbruk (l/mil) 0,71-0,74 0,71-0,74 0,52-0,55 0,52-0,55 0,58
Blandet CO2-utslipp (g/km) 169-161 169-161 145-137 145-137 153-151