Karma Revero, tidligere kjent som Fisker Karma, før selskapet gikk konkurs – gjenoppstår under årets store bilutstilling i Shanghai senere i måneden. Denne gangen er det en tresylindret motor fra BMW som skal sørge for ladekraft.

Vår smått geniale og legendariske venn fra Danmark, Henrik Fisker, realiserte på mange måter drømmen da han designet bilen som bar hans eget navn.

Dessverre endte både bilmerket og batteriprodusenten i konkurs, men etter å ha blitt plukket opp av det kinesiske selskapet Wanxiang, skiftet bilmerket – litt forvirrende – navn til Karma – mens modellen fikk navnet Revero.

LES OGSÅ: Fisker kommer med Tesla-konkurrent

Helt siden dette har Karma forsøkt å komme i produksjon – og ifølge dem selv – er det nå like før. De har fått på plass en avtale som sørger for at de kan bruke den tresylindrede turbomotoren til BMW som kjerne i hybriddrivlinjen.

Som originalen snakker vi fortsatt om en seriellhybrid, der motor brukes til å lade batteriene, som driver to elektromotorer plassert bak i bilen, på samme måte som den hadde da det var en firesylindret GM-motor som sørget for ladingen.

BMW har jo selv en 1,5-liters motor som brukes i blant annet i8 – men det er ikke klart om det er nøyaktig samme konfigurasjon som Revero har fått tilgang til.

LES OGSÅ: Test av BMW i8 Roadster

I følge den kinesiske produsenten, skal de bruke et høyeffektivt NMC litium-batteri – men sier ikke noe om produsent eller størrelsen på batteriet. Det vi vet, er at 0 – 100 er senket til rundt 4,5 sekunder.

I tillegg til Revero, vil Karma også vise en helelektirsk konseptbil som er designet av Pininfarina.