Året er 1969 og agenten som står i tjeneste for Hennes Majestets sikkerhetstjenester er i gang med sine oppdrag. Denne gangen er likevel hovedpersonen noen helt annen enn 007. Aston Martin DBS!
Det er 50 år siden og slikt kan feieres, og har man et samarbeid med filmskaperne bak dagens James Bond-filmer, er det enkelt. Bilen sier seg også selv. En Aston Martin DBS, som er en moderne versjon av datidens DBS. Antallet er også opplagt. 50 eksemplarer bygges. Kan hende du er litt sent ute om du vil ha en.
DBS er en av de mer elegante modellene fra Aston Martin. I Olivengrønn gjør den seg ekstra godt. Fargen står godt til James Bonds DBS fra 1969. Motoren har fått litt oppgradering, og dagens DBS Superleggera har en 5,2-liters V12 med TwinTurbo under panseret. James Bond måtte klare seg med en R6-motor, men effekten var ganske brutale 284 hk (330 hk i Vantage) etter datidens standarder. Dagens modell får 725 hk og imponerende 900 nm fra 1800 – 5000 omdreininger.
Motoren er plassert så lavt og langt bak som mulig for at vektbalansen skal være perfekt. Eksossystemet har avanserte ventiler og rørsystem som gir et aggressivt lydbilde i Dynamic mode, mens man opprettholder et litt mer dempet lydbilde i Comfort-mode.
Spesialutgaven får spesiell grill i stål, diamantformede felger, karbon spoiler og diffusor. Innvendig blir bilen kledd i sort skinn og grått Alcantara med rødt innslag i cockpiten. Dette står meget godt til den utvendig fargen.
Som ekstrautstyr tilbyr Aston Martin de 50 kundene en spesiell kasse med plass til to champangeflasker og fire stettglass.
Prisen på bilen er 300 007 pund, og de første bilene leveres i løpet av fjerde kvartal.