Auto Show China 2018 handler mye om elbiler, og nå har også Isdera omgjort den brutale 90-talls klassikeren Commendatore til miljøvennlig elbil. Fortsatt med masse power og fortsatt for de svært få.
Av Vegar Bjørge
Er du bilnerd så husker du også bilmerket Isdera. På 90-tallet kom Commendatore 112i, en supersportsbil med V12-motor fra Mercedes med 408 hk og en toppfart på 343 km/t. Noen få eksemplarer ble bygget. Nå kommer det en ny Isdera.
Dagens Isdera Commendatore har fått to elmotorer på tilsammen 800 hk. Disse elmotorene sitter på hver sin aksel, så man har drift på alle hjulene. Det skal bidra til en sprint opp til 100 på 3,7 sekunder og til 200 km/t på 9,8 sekunder. Toppfarten er noe lavere enn orginalen, bare 250 km/t. Det forholdsvis store batteriet på 105 KWh, skal gi en rekkevidde på rundt 500 km.
Isdera Commendatore GT er en ganske stor sportsbil, med en lengde på 492 cm, bredde 195 cm og høyde 129 cm. Tross størrelsen veier den ganske moderate 1750 kg.
Isdera lover fortsatt eksklusivitet, og derfor er det bare to biler som produseres av Commendatore GT. I stedet er det SUV-markedet som skal prioriteres i fremtiden, og sammen med demmes kinesiske partner Weima, kommer det flere SUV-modeller senere i år.