Den tredje versjonen av Porsche Taycan lander i Norge mot slutten av måneden. Sport Turismo er stasjonsvognutgaven av sedanen – eller en lav Cross Turismo om du vil. De klassiske Porsche-bokstavene GTS, entrer samtidig elbil-scenen.
Av David K Andersen
Porsche sier den nye, og tredje utgaven av Taycan, kombinerer brukervennlighet fra crossover-modellen med kjøreopplevelsen fra sedanen.
Du kan lese mer om Sport Turismo og Taycan som GTS, og se flere bilder i denne artikkelen.
Norske forhandlere åpnet salget av Sport Turismo for noen uker siden, og sier at forventet leveringstid for de fleste Taycan-utgaver er før sommeren. Det er svært kort leveringstid med dagens situasjon.
-Skal man realisere drømmen om Porsche er det neppe dumt å benytte anledningen i 2022, som sannsynligvis blir siste år uten moms. Med Taycan Sport Turismo lansert får vi enda bredere tilbud til de som både ønsker plass og kjøreglede, sier administrerende direktør i Porsche Norge, Morten Scheel.
Av Sport Turismo-versjonene, er det GTS som kommer først til Norge, den ventes allerede i slutten av februar.
Her er de fem versjonene med priser:
- Taycan Sport Turismo med 326 hk (408 hk med overboost) og bakhjulstrekk, Performance Battery Plus (tilvalg) og 380 hk (476 hk med overboost), pris fra
786 000,-
• Taycan 4S Sport Turismo med 435 hk (530 hk med overboost) og firehjulstrekk,
Performance Battery Plus (tilvalg) og 490 hk (571 hk med overboost), pris fra
972 000,-
• Taycan GTS Sport Turismo* med 517 hk (598 hk med overboost) og firehjulstrekk,
pris fra 1 188 000,-
• Taycan Turbo Sport Turismo* med 625 hk (680 hk med overboost) og firehjulstrekk,
pris fra 1 389 000,-
• Taycan Turbo S Sport Turismo* med 625 hk (761 hk med overboost) og firehjulstrekk,
pris fra 1 688 000,-
Galleri: