Ikke lenge etter introduksjonen av tredje generasjon D-Max pickup fra Isuzu, er Arctic Trucks ferdige med sine utgaver. Her er de første bildene.
Av David K Andersen
Nye D-Max preges av å beholde forgjengernes velkjente egenskaper som røffe biler, der verken tung tilhenger, mye last eller hard bruk er noe som hefter nevneverdig. Samtidig oppgraderes det betydelig på teknologi og utstyr, for å gi bedre kjørekomfort og brukeropplevelse.
Blant annet får du moderne infotainmentsystem med 9-tommers skjerm og Apple Carplay, LED-lys, adaptiv cruise, og mer.
Arctic Trucks-utgavene som nå er klare, har vært forberedt lenge. Daglig leder hos den velrennomerte ombyggeren, Ørn Thomsen, sier planleggingen har pågått siden oktober 2019, hvor flere tusen timer er lagt ned. I den prosessen, ligger blant annet utformingen av design og 3D-scanninger for å sikre kvaliteten. Senere, er bilene testet i omfattende grad på veien og i terrenget.
D-Max Arctic Trucks finnes i to versjoner.
AT33 er en enklere versjon, med 20 mm heving, tilpassing av hjulhus, større hjul, tilhengerfeste, skvettlapper bak, nye felger og kalibrering av speedometer.
Det er i imidlertid AT35 som er stjerna, det er en betydelig mer oppgradert bil, der det går med rundt 70 timer i produksjonen. Den har lakkerte skjermbreddere, større hjul, andre felger, tilpasninger av hjulhus, skvettlapper foran og bak og ytterligere 40 mm heving. Omlag 85 deler skiftes ut eller nymonteres.
I Norge har Isuzu-importør RSA mål om å selge 200 Arctic Trucks-ombygde biler i år. Ved bestilling nå, lan levering ventes til høsten.
Prisene på D-Max starter på 449 900 kroner, mens AT33 betinger tillegg på 76 312 kroner, og AT35 190 375. Blir det i meste laget, får du en AT Styling-pakke med panserlist, vindavvisersett, veltebøyle og Truxedo plantrekk for 30 000 kroner.
Norskutviklede Isuzu D-Max Arctic Trucks, er for øvrig ingen nasjonal hemmelighet, bilen skal selges over store deler av verden.
MER OM ISUZU D-MAX KAN DU LESE HER!
Galleri: