Mye vil ha mer, er ganske så utbredt for de som kjøper sportsbiler, og ofte kan originalen virke pjuskete. BMW M8 er alt annet enn kjedelig, men den kan gjøres bedre. Det mener i hvert fall Manhart.

Originalen har 600 hk og du får 25 ekstra hester om du velger Competition-versjonen. Nok til å gjøre unna 0-100 km/t på 3,2 sekunder. Selvfølgelig kjapt nok for de aller fleste.

Likevel er det den ene som vil ha mer, og da kan flere tilby vassere verktøy under panseret. Manhart skremmer sin versjon av BMW M8 til heftige 823 hk og 1 050 Nm. Dermed blir sprinten til 100 kuttet med 6 tideler, og du når 200 km/t etter 8,3 sekunder.

Manhart setter inn en nye turboer og intercooler i MH8 800, i tillegg til ny programvare. Dermed kan de bruke den originale 4,4 literen fra BMW, og likevel øke effekten med nesten 40% i forhold til standard M8.

De gir seg ikke med motortrim, men moderniserer også understell, girkasse og eksosanlegg. Bremsene plukkes fra BMW, og er av det gromme, keramiske slaget.

Her kan du lese om et møte mellom BMW M850i og BMW M635 CSi

Utvendig er det mer enn gull-dekaler som viser at dette er spesielt. Det moderniserte understellet gjør at bilen ligger nærmere bakken, om du skulle ønske det. Hjulene står i stil og kommer i størrelse 21″. Både vingen bak og splitteren i front, hentyder til banebruk. Sammen med diffusoren er disse laget i karbon for å spare vekt.