Porsche 911 blir ikke tøffere enn dette, og det blir ikke særlig mye eksklusivt heller. Porsche 964 er basis, selv om den ser eldre ut enn som så. Og selvfølgelig er den uoppnåelig for alle, med unntak av en heldig Porschefreak.

Av Vegar Bjørge

DLS står for Dynamics and Lightweighting Study, og Singer har samarbeidet med Williams om prosjektet. Williams er bedre kjent som Formel 1 team, men de har en egen teknikk- og ingeniøravdeling (Williams Advanced Enginering) som gjør noen jobber for andre produsenter.

Man har gjort en stor jobb for å gjøre bilen lettest mulig. Motor, girkasse, interiør og karosseri har store innslag av lette materialer. Motoren har f.eks. komponenter i magnesium og titan. Magnesium finner man også igjen i girkassa. Interiøret er stort sett i karbonfiber, noe også utsiden har fått en god dose av. Bremser, felger og hjuloppheng er også så lette som mulig, for at Singer DLS skal ha best mulig kjøreegenskaper.

Effekten i motoren er 500 hk. Ettersom 964 er basis, det meste er likevel omgjort, er det kanskje logisk at motoren er luftavkjølt. Likevel er det en moderne 4,0 liters versjon, og Singer sier at dette er verdens mest avanserte luftavkjølte motor.

For de som ønsker å se bilen, er det bare å booke inn en USA-ferie i siste del av august. Den blir nemlig en av attraksjonene på Monterey Car Week som starter 23. august.