Porsches neste elektriske modell, Taycan Cross Turismo, ventes å bli så populær i Norge, at reservasjons-løsning er på plass. Før de første bildene av produksjonsversjonen er offentliggjort.

Av David K Andersen

Som om det ikke var nok utrolig informasjon å ta inn over seg den gangen Porsche viste Taycan-konseptet Mission E i 2015, kunne vi på nytt oppleve bakoversveis tre år senere ved synet av Cross Turismo.

Dette er altså en slags allroad, stasjonsvogn-versjon. Og da er det jo sånn at når vanlige Taycan, lansert for et drøyt år siden, har blitt levert i utrolige 1 000 eksemplarer i Norge så langt, så lover det jo enda bedre for denne.

Bedre fremkommelighet og mer plass, er ting folk født med ski på beina liker. Det har Porsche skjønt, så selv før bildene av den ferdige produksjonsversjonen av Taycan Cross Turismo er vist, åpnes det nå for reservasjonsløsning i Norge.

Det betyr at om du legger ned et refunderbart innskudd på 20 000 kroner, får du en fast plass i køen av kjøpere, og sannsynligvis levert din Cross Turismo før de fleste andre.

Og det kan det jo fort være verdt, om denne bilen blir like fantastisk som vi tror. Det er naturlig nok sparsommelig med håndfaste opplysninger å komme med før bilen i det hele tatt er vist, men vi vet jo at det er en annen utgave av Taycan, så da vet vi også hva som bor i den på drivlinje-siden.

Det er heller ikke vanskelig å spekulere i at lenger fjæringsvei med mer fleksibelt chassis, vil være på plass. Kanskje kan det redusere Taycans ekstreme sportslighet noe, men samtidig er skikkelig dårlige veier, et av ytterst få punkter bilen per i dag ikke leverer helt 100 på. Her vil det sannsynligvis løses.

Bedre plass og mer fleksibelt interiør ventes også.

Bildene i denne artikkelen er av konseptbilen

HER KAN DU LESE TEST AV PORSCHE TAYCAN 4S!