Denne lille bybilen fra Renault kan bli en stor suksess, men foreløpig kommer den ikke til Norge!
Designet er robust og moderne med tydelig Renault kjennetegn. Smale frontlykter, stort Renault-merke og kort panser oppsummerer førsteinntrykket foran, mens utbygd parti over bakhjulene, små lykter og spoiler på taket oppsummerer godt bakenden. Den ser litt sportslig og liten ut, men de kompakte målene skal romme god plass til fører og passasjerer.
Selvfølgelig er den elektrisk men rekkevidde og størrelse på batteri sier Renault ingenting om. Like selvfølgelig er at den skal bygges i Kina i samarbeid med Dongfeng. Der skal den selges som Venucia E30, mens i Europa vil den hete City K-ZE.
Etterspørselen etter elbiler er stor i Kina, og i fjor ble det solgt 760 000 elbiler i verdens mest folkrike land. Tallet kommer til å øke, og derfor satser Renault stort på det kinesiske markedet. I løpet av kort tid skal det kommer tre elbiler fra Renault som alle skal bygges i Kina.
At City K-ZE er kompakt, ser du ut i fra bildene. Eneste målene vi får er akselavstanden, og den er 2423 mm, noe som er 165 mm mindre enn hos Renault Zoe. Videre er bagasjeplassen 300 liter som kan sammenlignes med Zoe, som har plass til 330 liter bagasje.