I slutten av 2019 kommer Taycan, som blir første elektriske bil fra Porsche. Deretter følger Taycan Cross Turismo, før man introduserer elbil nummer tre i Porsche-rekken. Neste generasjon Macan blir helelektrisk.
– Dette bekrefter vår tro på at helelektrisk vil være fremtiden også for sportsbiler. Macan, som den mest kjøreglade og sporty SUV’en på markedet er en perfekt match med elmotorens
karakter. For oss i Norge er det svært gledelig å konstatere at vi får nok en modell som treffer markedet godt, uttaler Morten Scheel, administrerende direktør i Porsche Norge.
Det blir foreløpig ingen reservasjonsløsning slik Porsche har gjort det med Taycan. Nesten 3000 har betalt 20 000 kroner for å stå på venteliste for elbilen.
– Vi har ingen planer om noen digital reservasjonsløsning på Macan i den nærmeste fremtid, opplyser sjefen for Porsche i Norge. Den norske løsningen vi lanserte i fjor sommer gjelder kun
for sedanmodellen av Porsche Taycan. Ettersom det blir et stort gap mellom når de to ulike modellene går i produksjon, vil det gå en god stund før vi eventuelt åpner for reservasjon av
Taycan Cross Turismo eller helelektriske Macan, avslutter Scheel.
Som Taycan vil også Macan få et 800-volts system og blir basert på Porsche PPE-arkitektur (Premium Platform Electric).
Når vi får vite mer om den elektriske Macan, vet vi ikke, men første mulighet er bilutstillingen i Genève, som åpner dørene for publikum den 7. mars.