Et nytt kapittel starter i Morgans 110 år lange historie. Morgan Plus Six fortsetter der Plus 8 slapp, og det handler fortsatt om tradisjoner.
Designen er tidløs, men likevel ny. Fronten med sine utenpåliggende lykter er fra en tid der intelligente LEDs var ukjent. Den kjente grillen ligger en tanke mer enn hos forgjengeren. Aerodynamikken har fått et løft, og krysningen mellom Plus og Aero er ganske tydelig.
Innvendig er tradisjon blandet med det moderne, uten at man ser det sistnevnte. Girspaken til den automatiske girkassa er hentet fra hyllene hos BMW. Den er det mest moderne. Materialene skifter mellom skinn, stoff og tre i fine fargekombinasjoner. Den digitale skjermen legger du knapt merke til, men den sitter lett tilgjengelig i førerens synsfelt.
Den nye CX-plattformen i aluminium ligger til grunn og gir lovnader om lav vekt og gode kjøreegenskaper. Motoren kommer fra BMW og er den nyeste rekkesekseren fra Bayern. For den som er interessert er typebetegnelsen BMW 2019 B58 Twin Turbo, og i samarbeid med tyskerne har motoren blitt tunet for å passe Morgan Plus Six best mulig.
Effekten i BMW-motoren er 335 bhp / 500 nm, noe som fører til gode ytelser. Sprinten til 100 skal gå unna på 4,2 sekunder og toppfarten er 267 km/t. Forbruk ved blandet kjøring er oppgitt til 0,74 l/mil. Sportsautomat fra ZF med 8 trinn er standard.
De utvendige målene er 389 x 176,6 x 122 (Lengde x Bredde x Høyde i cm). Tomvekt 1075 kg.
Morgan Plus Six er en moderne sportsbil, selv om utseendet er klassisk og tradisjonelt. Roadstern har fått en ny hardtop som forsterker den klassiske designen. Som standard har Plus Six et stoff tak som gir ly for vær og vind. Morgan Plus Six First Edition vil få hardtoppen uten tillegg i prisen. First Edition leveres i en begrenset periode.
Pris er fra 65 000 pund pluss avgifter i England.